XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa

Testuingurua

Proiektorea zeukan bere estratuko mahaitik mugitu ezinik geratu zen, eta klase guztia oso tonu monokorde hotzean joan zen, irakaslea bera aparatuari lotuagoa geratuz ikasleen inplikazioari baino.

Hark jeneralean egiten zuen klase dinamiko eta bizi-bizi haren ordez bestelako klase bat eman zuen, baliabidekikoa baina askoz ere tradizionalagoa eta aspergarriagoa.

Beraz, ez dugu uste jadanik inork planteatu dezakeenik baliabideek berez irakasleak hobetzeko izan daitezkeenik.

Eta irakasleok badakigu, era berean, metodo hoberik izaten ez den bezala, baliabide hoberik ere ez dela izaten.

Escudero-k seinalatu duen bezala, baliabide baten egitura eta funtzio intrintsekoa oinarritzeko balio izaten duten eredu teorikoei buruzko kontsiderazioaz gain, egitura kurrikularraren gainerako elementuekin mantentzen duen erlaziotik etorriko da baliabide horren balorazioa: baliabide x subjektua x testuingurua x erabilera-moduak.

Bariable-multzo guzti horien azterketa gurutzatuak bakarrik emango digu (diseinu multibariatuen bitartez) baliabide jakin baten efikaziari buruz aritzeko modua.

Askotan planteatzen zaigu baliabideen ebaluazioa egin behar izatea.

Jeneralean ebaluazio horrekin jakin nahi izaten da zein den aztertutako baliabideen artean efikazena.

Atal honetan azpimarratu nahi izan duguna da ez duela balio bulegoko edo laborategiko azterketa bat egitea.

Gehienez ere halako txosten batek balio dezake baliabide horren diskurtso teknikoari buruz (baliabide berez zer den, funtzionatu behar duen espazio kurrikularren testuingurutik kanpora utzita), horren birtualitate teknikoei buruz aritzeko, baina ez ordea bere efikazia didaktikoari buruz hitz egiteko.

Baliabide baten ahalbide didaktikoei buruz hitz egiteko honako hauek izan behar dira kontuan:


- zein baliabide den;
- zein subjekturi buruz;
- zein emaitza-motatarako;
- zein baldintzatan.

Laburtuz, edozein baliabide tekniko baloratzen hasteko orduan (dela erostea komeni den erabakitzeko, dela gure diseinu kurrikularrean izango duen benetako efikazia kontrolatzeko) honako alderdi hauek ematen duten ikuspegi plurala izan behar da kontuan:


- baliabide bezala dituen birtualitate teknikoak (saltzaileek berek ala prospektuek azaldu ohi dituzte honelakoak, nahiz eta gero praktikak asko jaitsi behar izaten diren baieztapen horiek);
- lan egin nahi den subjektuekin egokitzea;
- egin dugun edo egin behar dugun programazioan garatzea nahi den funtzioarekin egokitzea;